• header2009 yellowstone

Dag 09 / Cooke City - Gardiner

Black Bear
Na het ontbijt in de Super 8 doen we wat boodschappen in de winkel van Cooke City. Een erg leuke ouderwetse winkel. Niet bepaald een Safeway (er is weinig keuze), maar zeker zo leuk. Dan rijden we Yellowstone weer binnen via de Northeast entrance. Als we tien minuutjes hebben gereden zien we ineens een zwarte beer in het gras naast de weg. We parkeren direct op een parkeerstrook. We zijn een van de eersten. Het is een kleine beer en hij is op zijn dooie gemak lekker gras en gele bloemetjes aan het eten. We hebben volop de tijd om hem te filmen. Er stoppen nog meer auto's en er komt ook een vrouwelijke ranger bij. Ze is bijzonder aardig en het is knap hoe ze het verkeer regelt en ondertussen ook het beertje in de gaten houdt. De beer komt steeds dichterbij en we moeten allemaal aan de andere kant van de weg gaan staan. Dan steekt de beer de weg over. Hij loopt een klein beetje mank. Hij verdwijnt achter de heuvels aan de andere kant van de weg.

Slough Creek Trail
We zijn helemaal enthousiast. De tweede beer! We rijden verder naar de trailhead van Slough Creek Trail. Deze wandeling begint in de buurt van de Slough Creek Campground. Het is een erg mooie wandeling over een oud karrepad door weides en bossen. Ook hier weer veel bloemen! We lopen tot de first meadow. Een prachtig uitzicht. Bij het water ligt een gewei van een hert. Ook zien we duidelijke voetsporen van een beer aan de oever van de Slough Creek. Aan de overkant loopt een hert. Wat is het prachtig in Yellowstone. Op de terugweg komen ons twee paard en wagens tegemoet. Ze rijden met proviand naar de zeer afgelegen Silver Tip Ranch, een privé ranch aan de noordgrens van Yellowstone. Mooi gezicht.

Nog meer beren
We lunchen op de picknick plaats in de buurt van Tower-Roosevelt. We hebben geluk, er komt net een tafeltje vrij als we aan komen rijden. Daarna rijden we verder aan de noordzijde van het park. We willen even kijken naar de Petrified Tree en slaan daar af. Aan de kant van de weg staan allemaal auto's. Er zitten twee zwarte beren in de boom. Chris laat ons allemaal uit de auto en rijdt zelf door naar de Petrified Tree om de auto daar te parkeren. Hij komt even later ook naar beneden lopen. De beren slapen in de boom en een tijd lang is er weinig meer te zien dan een donkere vlek in de boom. Maar we hebben geen haast, dus we blijven geduldig wachten. Dan is er beweging en klimt een moeder beer met haar cub uit de boom. Ze gaat zelfs even op haar achterpoten staan. Even later klimmen ze de boom weer in. Ze kunnen goed klimmen.

De petrified tree laten we verder voor wat het is (niet erg indrukwekkend) en we rijden via de noordzijde het park weer uit naar Gardiner. Een leuk plaatsje met wat winkeltjes en restaurantjes. We slapen alweer in een Super 8 Motel. Een mooie grote kamer met drie queen bedden. We verzamelen ons wasgoed en zoeken een laundry in Gardiner (North Entrance Wash Tub). Ze hebben drop-off service: we kunnen het wasgoed morgen om 12 uur weer ophalen. Prima, dan kunnen we morgenochtend eerst Mammoth Hot Springs bezoeken.

Boiling River
In het motel hebben we onze zwemspullen aangetrokken onder onze kleren en we rijden weer terug het park in naar de Boiling River ten noorden van Mammoth Hot Springs. Onderweg weer een verrassing: een grote groep bighorn schapen. Bij de Boiling River dreigt er regen, maar dat weerhoudt ons niet. Een hot stream (Boiling River) stroomt in de Gardiner River, waardoor een hot tub ontstaat, waar je heerlijk in kunt 'zwemmen'.

's Avonds eten we gezellig in een restaurantje in Gardiner.

Overnachting: Super 8 Motel, Gardiner (suite met 3 queen bedden)

Klik hier voor de videorapportage van deze reis!