• header2011 wave1

Dag 12 / Twin Lakes - Georgetown

Mega ontbijt
Vandaag krijgen we echt een mega ontbijt voorgeschoteld. Een eigen recept van Ric. Een vol bord met een warm mengsel van knapperig gebakken zoet deeg, blueberries en creamcheese. Te lekker! Veel te veel. We laten toch wat staan, anders kunnen we naar buiten rollen i.p.v. lopen. Wederom een heel gezellig ontbijt met Ric en het echtpaar uit North Carolina.

Hike Mayflower Gulch
Om 9 am nemen we afscheid en rijden we weer richting Leadville. Daar kopen we bij de Safeway ijs, koekjes en kant en klare sandwiches voor onderweg. Vervolgens rijden we via de mooie US 91 naar de trailhead van de Mayflower Gulch. Deze staat niet aangegeven, maar ik had hem opgeslagen in mijn Garmin Etrex. Ondanks dat rijden we er toch voorbij en moeten we een klein stukje terug. Er is een parkeerplaats en achter de parkeerplaats loopt een oud karrepad door het bos naar boven. Eventueel zou je hier met een 4WD naar boven mogen rijden, maar er stroomt veel water op het pad en er zijn flinke gaten gevallen en grote stenen die dat wel erg moeilijk zouden maken. We zien het niemand doen. De wandeling naar boven is bovendien heel aangenaam en in de schaduw.

Na 1,7 mijl omhoog wandelen komen we uit het naaldbos. WOW: een fantastisch uitzicht op de bergtoppen! We lopen nog een stuk verder naar boven. Het is boven de boomgrens en er zijn heel veel bloemen en ook wat restanten van oude mijnwerkershuisjes. Dit is een prachtige niet al te lange wandeling (4 mijl totaal), waar we nog een paar andere wandelaars tegenkomen. We blijven een tijdje boven genieten en lunchen wat. Rond 2.30 pm zijn we weer terug bij de auto.

Het valt op dat de paardebloem eigenlijk een hele sterke bloem is. De meeste bloemen die we zien zijn alleen op een bepaalde hoogte te vinden en/of alleen langs water en/of op beschutte plekken Boven de boomgrens groeien bijvoorbeeld weer heel andere bloemen dan tussen de bomen. De paardebloem zien we eigenlijk overal. Een sterke plant. Toch maar een keer op de foto.

Silverthorne outlets
Hierna rijden we door naar de outlets van Silverthorne. Deze zijn verdeeld over drie gebieden (rood, groen en blauw). Best ver lopen van het ene naar het andere gebied. Chris koopt een paar schoenen en ik een paar sportschoenen. Verder nog wat extra sokken en dan houden we het voor gezien. We vinden deze outlets niet geweldig. Er is veel leegstand en ook geen gezellige food court. De afstand tussen de winkels is erg groot.

Georgetown
Als we weer onderweg zijn zien we langs de I70 bossen die flink zijn aangetast door de Mountain Pine Beetle. We rijden naar het historische mijnwerkersplaatsje Georgetown. Net als Leadville beleefde dit stadje zijn hoogtijdagen rond 1880 door de florerende zilvermijnen. Veel oude gebouwen in het plaatsje zijn bewaard gebleven, waaronder het door een fransman gebouwde Hotel de Paris. De hellingen rondom Georgetown zijn nog groen. Hier heeft de Mountain Pine Beetle nog niet toegeslagen.

We slapen in de Georgetown Mountain Inn. Een oude uitgeleefde lodge, maar wel met heel veel voorzieningen: gratis computer met internet, ontbijt, zwembad, picnic area, laundry. We hebben een grote kamer met keuken en de man bij de receptie is enorm vriendelijk en behulpzaam. Ik draai een wasje en daarna lopen we nog even naar Georgetown. Een mooi oud plaatsje. Jammer dat het zo dicht bij de I70 ligt. Het constante geluid van deze drukke interstate maakt dat ik dit plaatsje toch minder aantrekkelijk vind dan Leadville.

We gaan eten in een van de weinige restaurants die open is, de Euro Grill. Chris heeft eend, die heel lekker is. Ik heb een recept met zalm en vind het niet geweldig, maar ik ben verwend met vis, want Chris kan heerlijk vis maken. De locatie aan de wild stromende rivier is wel heel mooi.