Dag 23 / Raymond

Brainard Lake Recreational Area
We merken vandaag goed dat we aan de drukke kant van de Rocky Mountains zijn. Bovendien is het ook nog zaterdag. We gaan vroeg op pad en zijn ruim voor achten bij de entree van Brainard Lake Recreational Area, vlakbij het plaatsje Ward. Brainard Lake is een groot subalpine meer. Vlakbij het meer beginnen ook een paar mooie trails. Geen wonder dat het een geliefde bestemming is, ook voor locals.

Zelfs op dit vroege uur zijn de parkeerplaatsen bij de trailheads helemaal vol. We wijken daarom uit naar de day use parking, waardoor we wat verder moeten lopen. Het is wel slecht geregeld dat iedereen die aankomt onnodig alle parking lots van de trailheads langs rijdt om uiteindelijk terug te moeten rijden naar de day use parking. Het geeft een hoop onnodig gerij heen en weer.

We lopen naar de Long Lake trailhead voor de hike naar Isabelle Lake via de Pawnee Pass Trail. Een mooie hike. Aanvankelijk vlak en door bos. Later iets omhoog en meer uitzichten en uiteindelijk lopen we langs het erg mooie meer richting Isabelle Glacier. Een vrij gemakkelijke wandeling en toch prachtig! Dat hebben we graag. Enig nadeel is dat het best druk is. We zijn de afgelopen weken gewend geraakt aan enorme rustige trails waar we geen of weinig anderen tegenkwamen. Dat is hier anders. Ook het grote aantal honden valt op.

Op de terugweg nemen we de Jean Lunning Trail. We lopen dan ook langs Long Lake. Deze trail is een stuk rustiger. Tenslotte komen we via Brainard Lake weer bij de auto. We hebben geen wildlife gezien, maar dieren houden zich vast schuil met zoveel mensen en honden in de buurt. Uiteindelijk hebben we toch nog 13 km gewandeld (inclusief een keer verkeerd lopen). Het vele wandelen is ons deze vakantie weer heel goed bevallen. We voelen ons topfit.

Boulder
We rijden vervolgens van Ward naar Boulder. Op dit binnendoorweggetje is nog steeds de enorme schade van de floods te zien (september 2013). In Boulder is het druk en gezellig. We lopen de autovrije Pearl Street heen en weer, bekijken de winkeltjes en nemen cheesecake met een kop thee in The Cheesecake Factory. Daarna weer terug naar ons historische huisje uit 1918 in Raymond. Nog lekker even bij de rivier in het zonnetje wat luieren.

Aan het einde van de dag weer BBQ-en. De zevende keer deze vakantie. Het kleine Walmart BBQ-tje heeft uitstekend dienst gedaan. Helaas de laatste keer, want morgen vliegen we weer naar huis na een fantastische vakantie.