• header dolomieten 2

Dag 06 / Misurina - Campitello di Fassa

Na een verblijf van drie nachten in de herberg aan het Lago Antorno reizen we vandaag weer verder. Hoewel we onze kamer in de herberg niet geweldig vonden hebben we toch erg genoten van ons verblijf hier. De mensen waren super vriendelijk, het eten erg lekker en de ligging fantastisch.

Om negen uur zijn we onderweg. We rijden langs het mooie Lago di Misurina. Gisteren hadden we het meer ook al van boven zien liggen. We rijden verder over bochtige wegen door het schitterende berglandschap naar het plaatsje Cortina d'Ampezzo. We doen hier wat boodschappen, bekijken het gezellige centrum en drinken wat op een terras.

De volgende stop is bij de beroemde Cinque Torri. Op de grote parkeerplaats kunnen we nog net een plaatsje vinden. Een stoeltjeslift brengt ons boven. Direct hebben we een prachtig uitzicht op deze berggroep, bestaande uit een vijftal grote rotsen en nog wat kleinere. Wat een fraai gezicht.

We lopen een rondje om de gigantische stenen torens. Ook hier resten uit de Eerste Wereldoorlog. Schuilplaatsen en wat loopgraven. Aan de steile wanden van de torens hangen veel bergbeklimmers. Eng hoor.

Aan de andere kant van de torens dalen we af naar Rifugio Cinque Torri, een gezellige berghut, waar we een broodje kaas eten. We klimmen weer terug naar de loop rondom de torens. Dan komt er een helikopter aan, die vlak boven ons in de lucht blijft hangen. We zien iemand aan een kabel uit de helikopter afdalen. Het lijkt op een reddingsoperatie. Even later wordt de figuur weer opgehesen en vliegt de helikopter weer weg.

We lopen nog een stuk voorbij de stoeltjeslift naar boven. Wat een prachtige uitzichten. Rond drie uur gaan we weer naar beneden.

We rijden via de prachtige, zeer bochtige Pordoi pas naar ons hotel in Campitello di Fassa. Onderweg heel veel motoren en wielrenners.

We krijgen een mooie kamer in dit grotere hotel. Even later lopen we een rondje door het toeristische plaatsje en kijken we waar de kabelbaan is waar we morgen mee naar boven willen.. Er zijn nauwelijks buitenlanders, maar heel veel Italianen die hier vakantie vieren.

We eten in het hotel. Voor 20 euro hebben ze een prima viergangen menu.